Blogroll

Hip TV: Artis berpendidikan


Balik dari solat terawih semalam, aku lepak depan tv, kebanyakan program tv bosan jek. dalam pukul 11, ada rancangan hip tv, yang pengacaranya aku agak menyambah tp funny la mamat tu, si richie rahman..hehe... Tajuk rancangan hip tv malam tu ialah artis yang berpendidikan, dalam senarai dah disusun dengan 9 artis yang berpendidikan..Dalam 9 senarai artis yang berpendidikn tu, aku excited gak dengar bahawa 3 dari senarai tersebut berlatar belakangkan pendidikan "architecture". Contoh selebriti yang berlatarbelakangkan pendidikan arkitek ialah si AFdlin Shauki, Tony Eusoff dan jugak si Azhar Sulaiman. Si Azhar Sulaiman tu aku da memg lama tahu yg dia seorang arkitek, p aku baru tahu yang si Afdlin Shauki dan Tony Eusoff tu gak seorang arkitek..Masing2 ada ijazah dalam senibina.. Rupenyer ramai arkitek yang menonjolkn diri tok jadi selebriti...hehehe. PAsal si Tony Eusoff lak, dia adalah student architecture dari UM, yg aku xsangka, dia paparkan pasal mamat ni yg suka mengumpul model2 kecik cam kereta dan motor. Nampaknya aku mempunyai minat yang sama ngan si Tony Eusoff. Minat tok jadi arkitek dan jugak hobi kumpul model2 kecik cam kereta. Tapi aku xder lah berhabis beribu2 tok beli model kecik2 cam dia. Mgkin memg da jadi kebiasaan sesaper yang minat archi cenderung tok kumpul model2 kecik, cam ramai gak member2 archi kat uitm perak suka kumpul model gundam, model2 kartun, dan ramai jugak yang bawa binatang peliharaan kat studio. Ada yg bwk kucing, hamster, iguana la..ntah paper la dorg nie.. Mgkin benda2 or binatang tu bleh hilangkan stress dorg time buat design kot.Btol x korang???hahhaa.. Paper pun, janji bisnes red bull n air mineral aku laku dan memberi keuntungan yang lumayan, dapat la support duit belanja tok Xerox yang berpuluh2 ringgit tu. Selama 4 sem jadi student archi, byk benda2 bru yang aku belajar dan xkurang benda2 aneh yang aku alami...macam2 la..ada yang lawak dan ada jugak yang menyedihkan dan jugak menyerabutkan kepala otak..huhu...Kepada member2 archi Uitm Perak, sayang korang semua, miss u all...wsalam..

0 comments:

Category List

Pages

Popular Posts


Catitan


Followers