Blogroll

Broadband or streamyx wireless?

Kali ni da masuk 3 kali da moderm wireless streamyx aku meletup kena kilat, kat Kelantan biasa r musim2 ni memg kilat n petir silih berganti datang... lagi2 musim banjir ni ( yahooo...dapat men air banjir)...

Kali ketiga meletup ni buat aku da malas lagi nak pakai wireless streamyx nie, mana tahan sekali meletup caj RM60 kena byr, RM60 kali 3 da RM 180, da bleh beli byk benda tu..bleh beli enset sebijik, lagi2 aku ni memg suka pakai enset macam2 jenis, beli majalah tgk macam2 jenis enset bwu keluar, kalo lah aku byk duit tingin nak beli semua enset yg canggih2 tu... ada gak angan2 nak bukak biznez gajet canggih ni nanti, p xtahu r dapat ke tak..tggu je la t...

Sepanjang ketiadaan wireless yg meletup tu, aku rasa bosan giler sebb xleh nak lyn Online, nasib bek member aku si Syafiq Syafine tu ada broadband, laptop dia lak buat hal, so aku amek r kesempatan pnjam dia punyer dulu... so, dapat la lyn facebook, laman sesawang yg menjadi kegilaan ramai org skrg ni...smpai PM Najib pon ada fb, kira bgus la bnda alah nie... Senang nak commnunicate ngan member2 n sekadar hiburan semata2..



Masalahnyer skrg, aku dalam dilema...sama ada nak pakai broadband or stremyx lg best..kalo nak ikot speed laju internet, streamyx kat umah ni memg r laju p xtahan ngan mudah meletup tu r...lg2 kalau la aku masuk next sem, xder saper pon kt umah yg pakai internet, so membazir jek r byr bulan2 rm 70, lg2 plak stremyx tu xleh bwk g mana2, juz kat umh jek..time cti best la...

Kalo nak cut stremyx tu pakai broadband, cam bila cuti masalah plak, pakai broadband kat umah aku ni memg lembap giler r... line xpower kot,.. tension nak tggu lama2...even bleh bwak p mana2, stu bradband tok satu pc jek, kalo pakai broadband, mesti adik n abg aku pon nak pakai gak, stu broadband da la mahal, bulan2 lak kena byr 3 kali gnda sebb ader 3 org, mati nak byr...kalo pakai wireless tu stu moderm byk laptop sekaligus,,,hehe


Kat umah aku ni dah ada 3 laptop, adk beradik aku masg2 ader, semua still student ag, so kena la pakai laptop, ayah aku lak ada laptop dia sendiri, p skrg masalah mother board lak rosak, ntah bila nak repair... bek beli laptop bru jek ( bajet byk duit jek....hehehe).

Anyway, stakat ni pakai streamyx la dulu, sbb still holiday, tgk la kalo ader rezeki, bodek bapak aku leh la pakai broadband lak kalo masuk sem depan..InsyaALLAH... setakat ni aku amat berpuas ati ngan streamyx yg laju kat umah ni... siap leh lyn tv tgk bola MU vs Besiktas smlm...p kalah..huhu..paper pon esok da Hari Raya Qurban.... Selamat HAri RAya Aidil Adha all... Moga ibadah qurban kiter diterima oleh ALLAH s.w.t...aminn...

0 comments:

Category List

Pages

Popular Posts


Catitan


Followers