Blogroll

Akhirnya... Ubuntu Karmic Koala 9.10 dapat dinikmati..



Ubuntu da keluar versi terbarunya iaitu Karmic Koala.. Pada awlnyer aku xtahu cam ner nak upgrade dr yg lama kepada new version, p ngah nak update ubuntu yg lama nie, kat update manager ada statement yg versi baru da boleh diupgradekan, aper lagu aku terus la upgrade....

Cubaan pertama gagal, xtahu la kenapa sebb problem laptop aku kot... Time tu da awl pg, xsilap da pukul 3 pagi, first2 ok jek, so aku biarkan jek dia finish upgrade tp xjadi, kali ke2 pun gagal...
Kali ketiga aku try akhirnya dapat... Mungkin connection internet hari ni bagus so dapatla karmic koala ni direalisasikan tok laptop ak


Fist impression bila restart laptop.... Pergghhh...mantap...better dr yg versi lama...boot pun xlama sgt...

yg pling aku suka dengan software Empathy yg menggantikan pidgin, kalo pidgin dulu sikit hampeh sbb menyokong versi ym p xperfect cam ym... pic profile pun xdapat tgk..kali nie ngan empathy nampaknyer lebh mantap dan dikatakan bleh video chat, p xtahu la ym dapat ke x video chat dalam empathy nie sbb xexplore lg, janji better la dr pidgin dulu.


screenshot ubuntu karmic koala aku dengan software empathy sekali dengan pic profile


Ada la lgi beberapa bnda yg special pasal karmic koala nie, lgpun aku bknnya reti sgt nak olah pnjg2..hehe... biasa la ilmu kmputer or linux ni aku baca dr tenet, majalah n tutorial dr mana2 laman web jek, xpernah blajar secara lgsung..so tahu pun cam tu jek....

anyway, janji aku da dapat ubuntu versi baru ni, member2 kat sana tu bila lg?? cepat la upgrade..hehe

0 comments:

Category List

Pages

Popular Posts


Catitan


Followers