Blogroll

Seronoknyer jadi budak-budak

Bila da makin dekat nak rayer ni, tingat lak zaman budak2, zaman paling best dalam idup nie kan zaman kecik2, zaman budak2... Aku ni dalam kategori budak nakal jugak kot dulu time kecik2, hehe.. Biasa r kan, xbleh duduk diam, main jek kejenyer kan.. Macam2 la permainan yg aku suka men time kecik2 dlu, men nusuk (sorok2), men wau, men masak2, main dekchok (ting ting), men guli, macam2 lagi la game dulu2. Balik sekolah jek men, p ngaji quran jap, pastu balik men lagi, malam lak dalam umah pon men.. Memg ari2 deserikan dengan main jek..xder nak pening kepala pk pasal keje sekolah ke, hal rumahtangga ke, duit poket ader ke tak cam sekrg ni, janji dapat men, xkira cuaca lak t tu, even hujan ribut aku tetap men, kalo hujan aku p la men mandi hujan, pling best men bola dalam hujan, bleh gelakkan member yg jatuh atas padang yg licin tu time hujan...hahha... Balik umah per lagi, ready la ngan bebelan mak ayah aku sebb baju sumer abis kotor, silap ari bulan demam, xper la kan, janji puas,zaman bdk2 la kan nak merasa sumer bnda tu, bila da tua dewasa skrg nie, segan la nak men cam tu lg kan..haha..P dalam nakal2 aku nie, ader gak la bnda elok aku buat, hasil didikan mak ayah aku, xder la aku ni jdi budak nakal yg xtentu hala.. Buktinyer ada kat koleksi gambar2 aku kat bwah nie, elok gak di post kat cni, t gmbar2 ni da xilang, koleksi gambar ni da jadi begitu berharga sgt da, ye lah, mana leh nak undur masa nak jdi budak2 blik..Kalo bleh undur, nak jek aku jadi budak2 lagi, xnak jd org dewasa...Bahagia ngan men jek..hehehe


umr aku 1 tahun lebih asenyer... Satu2 nyer gambr aku time bayi ag.. Nasib bek parent aku da ada kamera amek gambr aku time nie, kalo x kempunan nak tahu cm ner muka aku wktu bayi..


gambar ni lak diambil time ayah aku lepas konvokesyen, time ayah aku grade aku adk beradik memg da wujud dah, nenek aku pun still leh jalan n sihat ag xcam skrg nie, aku ngan aksi Ultraman, siri tv superhero yg aku minat gler dulu, adk aku nak try buat tiru cam aku p xjadi tu kan..haha:-)

Ni time rayer kat umah sewa kat depan sek.men.tok janggut.. Rumah ni jugak tempat port aku men kecik2 dulu, suka men belakang umah, panjat pokok, bakar pokok pisang depan umah aku:-), pecahkan pasu bunga mak aku, macam2 lg la.. pling best dekat ngan padang, tmpat yg pling aku suka men, lg2 men bola la kan..

holiday kat terengganu, masjid terapung tu bwu2 jek ag siap... Mencapub lak aku dalam pic nie, bleh lak wat piece..hehe:-)

Time darjah 4 asenyer.. Dpt adiah no 1 dalam kelas... punyer la daif aku nyer pakaian sekolah kan...hahaha...tgk aku nyer kasut, suka sgt sental kasut, smpai kaler itam kasut tu pun da ilang..hahaha.. Necktie tu pun aku ikat sendiri, xpenah btol aku pakai, mesti senget..

Ni darjah 5 kot.. adiah no 1 gak dalam kelas, hamper tu ayah aku dapat cabutan bertuah time mesyuarat PIBG kat sekolah, time ni da maju ckit, da pandai da style rambut ckit2 tu kan, kasut pun da berkilat, p necktie tu still lg senget... hehehe:-)

Time darjah 6, saat paling best kat sekolah rendah dulu, aku dinobatkan sebagai penerima salah satu daripada 3 Anugerah tokoh pelajar, aku jadi tokoh pelajar badan beruniform sekolah sebb aku aktif dalam persatuan pengakap sekolah dulu, Lagi 2 anugerah tu ialah Anugerah tokoh pelajar (akademik) dan tokoh pelajar (sukan),aku antara 3 org pertama yg dapat Anugerah Rambu Pengakap Kanak2, kalo korg pasan, aku pakai rambu tu kat bahu sebelah kiri aku tu... punyer la bangga dapat naik pentas amek adiah tu kan... saat nie bnda yg xkan aku lupa dalam idup aku t... So, tingin jugak aku nak share kenangan manis aku nie kat blog aku nie... Arap2 bnda2 cam nie ada lagi lepas nie...InsyALLAH...

2 comments:

Anonymous said...

haha..saing aku ni msa kcik puyer la cute miut dah bsar ni terlbih cute miut la plak.huhu..aduss, aku rasa mu dah ssuai jd papa bdak la hehe jgn mrah..ape2 pun zman knak2 rbina xkan dilupakan.ms kcik2 xde pun nak pk problem ke,ape ke tp dah bsar2 ni prblem mcm berjuta2 lmon..hehe..zman knak2 ttp bez...cter la plak plan msa dpan mu..hehe..

baibai..
aku_fairladysssszzzzz..

SYAFIQ CH said...

haha..lmbt lg la nak jd papa bdk tuh.. 20 thun ag la kot..hehehe
aku skg ngan mu, zaman bdk2 rbina xkan dilupakan... thanks atas suggest tu, t ader masa aku citer about future lak..kalo nak cter pasal 'dreams at the future' tu memg byk la.. p kiter juz rncg, God yg tentukan... Thanks 4 dat comment..

Category List

Pages

Popular Posts


Catitan


Followers