Blogroll

Gimp sebagai adobe photoshop dalam ubuntu


tak tahu nak buat per ri nie, aku try la edit2 gmbar dalam software yang dikatakan pengganti adobe photoshop dalam ubuntu. so, aku try la, spnjg aku pakai adobe, asenyer gimp ni lg la ringan, xloading cam adobe, gimp punyer function pon lg seng kot, p xtahu la org len yg da biasa pakai adobe..pling penting yg bestnyer pasal gimp nie ialah benda alah ni free.. nak install pon seng, download jek dr internet kat maner2 link.. n ari ni aku dapat edit pic yang cam kat bawah nie untuk isi masa lpg aku ri nie, aku dapat ciapkan bnda tu dalam 15 minit jek setiap gmbr termasuk search yang nak dimasukkan kat internet. Janji ari ni aku nyer ilmu dalam kmputer makin bertambah ngan pengetahuan pasal gimp nie.. aku buat try n error jek, sambil2 cari tutorial kat google searh.Kira ok la tu kan bg beginner cam aku nie.Kalo ada masa lapang aku aku nak buat animation lak pakai gimp ni..cam gempak jek kan..

minah maner la kat sebelah tu.. aku jumpa kat internet, saje nak tmpg dok sebelah dia...jgn marah tau...ngee:-)

ni lah awek2 aku...sumer nak tumpang populariti aku nie..hahaha..xbleh blah

faces of mine...


Saper paling macho??
ngee:-)
(click image to enlarge)

twin brothers..da lama xamek gambr sama2..

2 comments:

Anonymous said...

laaa,,,
hang ada adik kembaq ka????
awat hang x bgtau ak,,,,
hang ni mmg betui la.,,,,

SYAFIQ CH said...

ada la...memg sumer org xtahu aku ader adik kembr..hehe

Category List

Pages

Popular Posts


Catitan


Followers