Blogroll

Simple animasi gambar dalam GIMP


koleksi pic aku


Satu lagi benda baru yang aku dapat explore hari ini ialah untuk membuat simple animasi koleksi gambar aku seperti kat atas ni, da lama aku nak tahu macam mana nak buat animasi cam nie, ari nie melalui sedikit pembacaan dan carian tutorial kat google, aku berjaya melakukan nya menggunakan software gimp. File ni menggunakan format gif... Mula2 aku upload kat web bnda nie xberanimasi, bila baca balik, aku kena upload file ni kat imageshack ataupun kat photo bucket n dapatkan url link gambar ni dulu, lepas tu bru dapat upload gmbar ni kat sini dengan animasi dengan jayanya. First time buat ni, so simple sgt la kan, t aku try buat yg advance lg, paper pon, basic untuk buat bnda ni aku dah tahu, kena rajin ckit jek.hehe

0 comments:

Category List

Pages

Popular Posts


Catitan


Followers